Skip to main content
Homepage

AVDELINGER

Som frivillig velger du selv hvilken avdeling du vil jobbe i. Når du sender inn søknad velger du 3 avdelinger i prioritert rekkefølge, så påser vi at du får jobbe i én av disse.

Merk at noen avdelinger fylles fort opp, enten fordi de er svært populære eller fordi det ikke er behov for så mange frivillige der, og da kan vi ikke garantere at du får jobbe i en av avdelingene du har søkt på. I slike tilfeller, tar vi kontakt med deg for å finne en passende avdeling. 

Merk også at noen avdelinger krever en viss grad av relevant erfaring. Det er derfor viktig at du leser om de ulike avdelingene her, og får med nyttig info i søknaden din. 

Klikk på avdelingene under for å lese om arbeidsoppgavene i de forskjellige avdelingene. 

Merk: Det har blitt gjort noen endringer i avdelingene. Det er derfor viktig at du leser informasjonen under. Her finner du også svar på hvor mange skift du må jobbe i hver avdeling, og om det er mulig å jobbe opprigg, under festival eller begge deler. 


Ta kontakt med oss på frivillig@tonsofrock.no om du har noen spørsmål.

På Arena kan du velge mellom følgende underavdelinger:

  • Arena før festival [FULLT - STENGT FOR PÅMELDING]

  • Arena under festival [FULLT - STENGT FOR PÅMELDING]

  • Arena etter festival [FULLT - STENGT FOR PÅMELDING]

  • Adhoc [FULLT - STENGT FOR PÅMELDING]

Arena består av Rigg, Lager, Runner & Dekor. 

Oppgavene før festival vil dermed variere mellom å sette opp gjerder, holde orden på lageret, dekorere områder og bidra til å klargjøre det flotte festivalområdet vårt! Merk: skift 1 onsdag regnes som oppriggsskift. 

Under festival trenger vi en gjeng som kan kaste seg rundt hvis det plutselig skjer noe. Med andre ord er det vanskelig å si i forkant hva oppgavene vil bestå av, men i kjent festivalstil vil det alltid dukke opp noe å gjøre - enten det er å fikse ødelagte skilt eller å sette opp gjerder som har blitt utsatt for uforutsette vindkast. 

Etter festival skal oppriggsoppgavene utføres, bare i revers. 

Husk å opplyse om det hvis du har billappen da vi trenger et par stykker per skift til å hjelpe til med runneroppdrag.

Adhoc trenger folk på jobb dagene FØR festival, og her vil vi ha flinke, handye personer som har brukt litt verktøy før.

Før og etter festival må du jobbe 3 skift. 
Under festival må du jobbe 2 skift.

Denne avdelingen trenger driftige sjåfører som klarer å oppføre seg profesjonelt når artister og deres utstyr skal fraktes til og fra festivalen. Skifttidene er alt fra kl. 07.00 til 02.00, og du må kunne manøvrere 9-seter. Vi prioriterer de som har gjort tilsvarende arbeid tidligere, så husk å oppgi dette i søknaden din.

Skift under festival. Du må jobbe 2 skift.

Om du jobber før festival, hjelper du til med å rigge opp backstage-områdene. Da må du jobbe 3 skift.

Om du jobber under festival, er du kontaktperson for et band gjennom hele dagen, og trenger kun å jobbe 1 skift ettersom det blir en lang dag. Oppgavene går ut på å følge opp bandet, passe på at de har det de trenger og påse at de kommer seg på scenen til riktig tid. Du vil bli tildelt band av Backstage-ansvarlig og få beskjed om tidspunktet du skal jobbe.

For å jobbe backstage under festival kreves det relevant erfaring, så husk å oppgi dette i søknaden din.

Du må jobbe 3 skift før festival eller 1 skift under festival.

Det blir ikke festival uten øl! Vi har mange barer på festivalen og alle skal bemannes opp av blide, serviceinnstilte mennesker som er glad i høyt tempo! Barerfaring er et pluss, men ikke et krav. Vi har tre hovedbarer på området man kan søke seg til: Main Bar, Black Dog og Carnivale. I tillegg kan man jobbe i VIP Bar (her er det 20 års aldersgrense).

 

Skift under festival. Du må jobbe 2 skift, og begge skiftene må være i samme bar.

Ekeberg Camping åpner dørene for kun Tons of Rock i festivaluka, og her trenger vi frivillige som kan jobbe som vertskap. Det vil si å henvise campere til riktig plass, svare på spørsmål og passe på at campområdet ser fint ut til enhver tid. Den største oppgaven er å rigge i stand området, og vi har derfor mest behov for folk mandag, tirsdag og onsdag i festivaluka.

Skift mandag-lørdag. Du må jobbe 2 skift i denne avdelingen.

Denne avdelingen befinner seg først og fremst på hovedinnslippet til festivalen, og vi trenger frivillige som kan hjelpe til med både billettscanning, akkreditering av gjester og mottakelse av folk som skal jobbe på festivalen. Med andre ord vil du få en variert arbeidsdag med mange forskjellige oppgaver. Du kan bli flyttet mellom de ulike oppgavene i løpet av vakta di, alt ettersom hvor det er størst trykk.

  • Akkreditering før festival [FULLT - STENGT FOR PÅMELDING]

  • Akkreditering under festival [FULLT - STENGT FOR PÅMELDING]
  • Billett før festival [FULLT - STENGT FOR PÅMELDING]

  • Billett under festival [FULLT - STENGT FOR PÅMELDING]

  • Innsjekk 

Du må jobbe 3 skift før festival eller 2 skift under festival.

Det selges haugevis med merch, både bandmerch og vår egen Tons-merch, og her trenger vi serviceinnstilte personer som kan betjene kasser og holde orden i utsalgsteltene. Om du har butikkerfaring er det en fordel!

Du må jobbe 2 skift under festival.

Miljøgjengen passer på at festivalområdet er rent og ryddig slik at publikum og alle vi som jobber der får en fin opplevelse. Om du jobber i denne avdelingen får du med deg konserter og den gode festivalstemningen ute på området, før søppelet som plukkes skal fraktes til miljøstasjonen og sorteres. En super jobb for deg som liker varierte og aktive arbeidsoppgaver, og ikke minst har en forkjærlighet for både rock og miljø!

  • Miljø før festival [FULLT - STENGT FOR PÅMELDING]
  • Miljø under festival [FULLT - STENGT FOR PÅMELDING]

Du må jobbe 3 skift før festival eller 2 skift under festival.

Om du er teknisk anlagt og kjapp i avtrekkeren når du får beskjeder, blir du tatt godt imot i denne avdelingen! Her ser vi etter folk som gjerne har noe form for erfaring enten innenfor lyd/lysteknikk eller som stagehand, men om du ikke har det ønsker vi bare at du er glad i å lære, flink til å samarbeide og klarer å oppføre deg profesjonelt.

Du må jobbe 2 skift under festival.

Det er viktig for oss at sikkerheten opprettholdes på festivalen, både for publikum, artister, samarbeidspartnere og alle vi som jobber der. I denne avdelingen skilles det på (1) port- og innslippsvakter, (2) de som jobber i PIT, og de som jobber med (3) medic. For å jobbe både i PIT og med medic kreves det noe erfaring, så husk å oppgi dette i søknaden din.

Uansett hva du ønsker å jobbe med innenfor sikkerhet, ønsker vi at du er imøtekommende, høflig, pliktoppfyllende og tydelig.

PIT og Medic har skift under festival. Du må jobbe 2 skift.

Port- og innslippsvakter har skift både før og under festival. Du må jobbe 3 skift før festival eller 2 skift under festival.

Det skal lages og serveres mye mat under festivaluka, og til det trenger Trivsel & Catering-gjengen frivillige som har sans for matlaging, takler til tider stort arbeidspress og som ellers har et smittende godt humør. I tillegg vil arbeidsdagen bestå av å plassere ut kaffe, vann, snacks og frukt til alle som jobber rundt omkring på festivalområdet.

Du må jobbe 3 skift før festival ELLER 2 skift under festival.

Vårt flotte VIP-område trenger vertskap som sørger for at publikum som har valgt å kjøpe oppgradert billett, kan henvende seg til blide og behjelpelige verter. Her kan det dukke opp mange forskjellige typer oppgaver, som dekorering og rydding av området, servering, ansvar for forskjellig underholdning (holde vakt, ta imot bookinger osv).

Merk! Det er 20 års aldersgrense for å jobbe på VIP’en.

Du må jobbe 2 skift under festival

Merk! 

  • Om du vil jobbe i VIP Bar, må du søke på BAR og deretter velge VIP Bar-skift når vaktlistene sendes ut. Det er 20 års aldersgrense for å jobbe i VIP Bar. 

  • Om du vil jobbe med Dekor før festival, må du velge Arena før festival.


Facebookgrupper for frivillige:

Vi har én felles Facebookgruppe for alle frivillige. Her deler vi all generell info som er viktig for alle frivillige. Denne infoen sendes også på mail til alle som er registrert. Gruppa finner du her.

I tillegg har vi Facebookgrupper for hver avdeling sånn at du kan stille din nærmeste leder konkrete spørsmål om arbeidsområdet ditt samt bli kjent med andre du skal jobbe sammen med. Trykk på avdelingen du skal jobbe i for å komme til riktig Facebookgruppe.

Arena // Artisttransport // Backstage // Bar // Camping // Innslipp // Merch // Miljø // Scene // Sikkerhet og Medic // Trivsel & Catering // VIP


For our non-Norwegian speaking volunteers:

We have a Facebook group for the volunteers that do not speak or understand Norwegian. We recommend that you are members of the main Facebook group and the one specifically for the department you're working in, in addition to this one. All the information that we send out is in Norwegian and we advise you to use Google Translate. If something still is unclear after you have translated the information, feel free to send us an email or ask a question in the Facebook group.

Find our english Facebook group here.