Frivillig-FAQ

Her har vi samlet alle spørsmål som frivillige ofte lurer på. Trykk på spørsmålet for å få opp svaret.

Generelle spørsmål

Dette kan hentes ut i akkrediteringsboden på hovedinnslippet under festival.

Åpningstider i akkrediteringsboden:

09:00-17:00 søndag, mandag og tirsdag før festival.

09:00-23:00 under festivalen.

Nei, du mottar ett (1) festivalpass som frivillig hos oss. Dette er personlig og kan ikke gis bort, og kan heller ikke deles opp i flere dagspass.

Nei, du får ett (1) festivalpass for jobben du gjør. Dette kan kun benyttes selv, og du kan ikke gi det til andre. Du kan heller ikke dele festivalpasset opp i dagspass.

Det går shuttlebusser til og fra Oslo sentrum direkte til Ekebergsletta under festivalen. I tillegg går rutebuss 23 og 34 kontinuerlig – både før, under og etter festivalen. Trikk 13 og 19 til og fra Sportsplassen er også et godt alternativ.

Du må ha en gyldig Ruter-billett for å benytte disse transportmidlene.

Vi anbefaler alle å reise kollektivt til festivalen, men for de som av ulike årsaker må ha med bil, vil det være mulig å søke om frivilligparkering. Påmeldingsskjema og informasjon vil bli sendt ut på e-post til alle frivillige.

Ja, les informasjon om camp for frivillige her.

Det er 18 års aldersgrense for å jobbe som frivillig hos oss.

Du får et festivalpass (4 dager), en frivillig-t-skjorte, frivillig-goder, ett måltid per skift og attest på utførte arbeidsoppgaver.

Du sender mail til frivillig@tonsofrock.no. Dette må gjøres så fort du vet at du ikke kan jobbe som frivillig.

All informasjon blir kommunisert ut på mail til frivillige. Vi har også en egen Facebook-gruppe for alle frivillige. https://www.facebook.com/groups/torfrivillig

Skift og vakter

Skjemaene for registrering av vakter er nå stengt. Dersom du ikke har valgt dine vakter, eller er usikker på hvilke du er satt opp på, kan du ta kontakt med frivillig@tonsofrock.no.

Frivilligansvarlige på de ulike avdelingene kommer også til å ta kontakt med nye søkere, og med de som enda ikke har satt seg opp på sine skift enda, om valg av skift. 

Du må jobbe enten 3 skift før (opprigg) eller 2 skift under festival. Vi har størst behov for frivillige under festival.

Da må du sende mail til frivillig@tonsofrock.no så prøver vi så godt vi kan å hjelpe deg.

De som enda ikke er satt opp på skift, blir kontaktet av frivilligansvarlig på avdelingen med oversikt over vakter der vi trenger flere frivillige. 

Det varierer fra hver avdeling, men hvert skift varer i ca 8 timer.

Nei. De fleste skift er satt opp slik at de overlapper med minst 1-2 timer. Dermed er det ikke mulig å jobbe 2 fulle skift på én dag.

Om du vil jobbe med en eller flere venner, må dere selv påse at dere velger samme vakter. 

Under festival

Du møter opp 30 minutter før skiftet ditt starter. Oppmøtested blir informert om i forkant av skiftet. 

Vi har to ulike innsjekkspunkter: Innsjekk 1 og Innsjekk 2. Under finner du en oversikt over hvilke avdelinger som sjekker inn hvor.

Innsjekk 1

  • Arena
  • Bar
  • Innslipp
  • Merch
  • Miljø
  • Sikkerhet
  • Trivsel & Catering
  • VIP

Innsjekk 2

  • Camp
  • Artisttransport
  • Backstage
  • Medic
  • Scenecrew

Innsjekk 1 finner du ved hovedinnslippet og er åpen fra søndag 22. juni.

Innsjekk 2 finner du ved campinnslippet og er åpen fra tirsdag 24. juni.

Dersom skiftene dine er før disse datoene, vil du få beskjed direkte fra frivilligansvarlig i din avdeling om hvor du skal møte opp.

Om det dukker opp noe som gjør at du ikke får jobbet ett eller flere av skiftene dine, skal vi ha beskjed. Det gjør du ved å informere enten bemanningsavdelingen eller din egen gruppeleder så fort som mulig. Telefonnummer til bemanningsavdelingen samt kontaktinfo til din gruppeleder vil bli gitt ut nærmere festival.

 

VIKTIG! Om du henter ut festivalpass uten å jobbe alle skiftene dine, vil du bli fakturert for prisen av et festivalpass. Det betyr at dersom du henter ut festivalpass uten å møte til alle skiftene dine, og heller ikke kan fremvise legeerklæring, vil du bli fakturert i etterkant av festivalen.

Ja, man får pause slik at man får kommet seg til cateringområdet, spist mat og slappet av litt. Pausen er ikke ment for at man skal kunne gå rundt og se konserter, dette må man gjøre når man ikke er oppsatt på skift.

Ja, du får 1 måltid under pausen på skiftet ditt. Vann er alltid tilgjengelig både på cateringområdet og fra vannstasjoner rundt omkring på festivalområdet. I tillegg setter Trivselspatruljen opp ulike depot med frukt, snacks, vann og kaffe i nærheten av de forskjellige arbeidsområdene.

Du får kun én frivilligskjorte når du er på jobb. Vi har derimot noen frivilligskjorter fra tidligere år som man kan få i innsjekken om man ønsker det.

Om du trenger å ha med eget verneutstyr, får du beskjed om det fra din avdelingsleder når det nærmer seg festival. Vi har stort sett det du trenger, og du kan ta med eget om du ønsker det.

Vi anbefaler at du har med powerbank, da det ikke er lagt opp til lademuligheter rundt om på festivalområdet. Det vil ikke være mulig å lade i barer osv.

På venteområdet ved hovedinnslippet (Innsjekk 1) vil det være mulighet for oppbevaring av eiendeler. Her kan du legge fra deg veske, sekk eller totebag som du ikke ønsker å ta med til arbeidsstedet ditt. Alt må ligge samlet i én enhet, og verdisaker må du ta med deg.

Etter festival

Du kan få attest ved å sende mail til frivillig@tonsofrock.no etter festivalen er over.